Bez žiadnych dát sa ťažko zisťuje, ktorý obsah je na tvojej stránke naozaj obľúbený a ktorý si nikto nevšíma. Google Analytics je najobľúbenejší program na zbieranie informácií o návštevníkoch webstránok. Preto ti teraz ukážem ako nasadiť Google Analytics na WordPress stránku.
Vytvorenie účtu
Najprv si v Google Analytics musíš vytvoriť účet. Celý Google Analytics je zadarmo a ak používaš Gmail, tak bude vytvorenie účtu veľmi rýchle. Keď si účet vytvoríš, Google ti vygeneruje kód sledovania (globálnu webovú značku), ktorý potrebuješ dať na stránku.
Nasadenie na stránku
Na to si stiahni a aktivuj plugin Insert Headers and Footers. Nainštalovaný plugin teraz nájdeš v Nastaveniach. Kód prilep do úplne prvého okna s názvom Scripts in Header a klikni dole na Save. A je hotovo. Odteraz sa ti budú v Google Analytics zbierať anonymné dáta o návštevníkoch tvojej stránky.

Google Analytics pre e-shop
Ak máš na svojej WordPress stránke e-shop vytvorený cez WooCommerce, tak ti Google Analytics dokáže ukázať, odkiaľ sa tvoji zákazníci dostali na stránku a koľko nakúpili. Zdrojom zákazníkov môže byť vyhľadávač, reklama, webová stránka a ďalšie. Keď zistíš, ktorý z kanálov je pre teba najvýhodnejší, budeš vedieť, kam sa naozaj oplatí investovať.
Prepojenie WooCommerce a Google Analytics
Na prepojenie WooCommerce e-shopu a Google Analytics si stiahni a aktivuj ďalší plugin WooCommerce Google Analytics Integration. Vďaka tomu, že základný Google Analytics máš už so stránkou prepojený, bude nastavenie extrémne rýchle. Nastavenia pluginu nájdeš vo WooCommerce – Nastavenia pod kartou Integrácia. Do Google Analytics ID zadaj kód ID sledovania, ktorý nájdeš v Google Analytics v časti Správca – Informácie o sledovaní (prvý obrázok tohto článku) a z ďalších nastavení nechaj zaškrtnuté iba posledné 4.

Kde nájsť informácie o nákupoch
Keď nastavenia uložíš, začnú sa ti v Google Analytics zbierať údaje o nákupoch. Nájdeš ich, keď prejdeš v menu na Akvizícia – Všetka návštevnosť – Zdroj/médium. Stĺpec Zdroj/médium ti ukáže, odkiaľ zákazníci prišli a nakúpili v e-shope a v stĺpci Konverzie (Elektronický obchod, ak máš vedľa rozbaľovacie menu) uvidíš počet nákupov a ich hodnotu. Vpravo hore si môžeš z kalendára vybrať obdobie, z ktorého ti má Google Analytics ukázať dáta.
Zhrnutie
- Google Analytics ti ukáže anonymné informácie o návštevníkoch tvojej webstránky, ktoré ti pomôžu pri vytváraní nového obsahu.
- Vytvor si účet na stránke Google Analytics a priprav si vygenerovaný kód sledovania.
- Na vloženie kódu si stiahni plugin Insert Headers and Footers.
- Ak používaš aj e-shop vytvorený cez WooCommerce využi plugin WooCommerce Google Analytics Integration, ktorý ti okrem základných údajov o návštevníkoch ukáže aj ďalšie informácie o nákupoch.