Pri vytváraní a vyhodnocovaní obsahu ti veľmi pomôžu analytické nástroje. Zistíš, ktoré z tvojich stránok sa ľuďom najviac páčia a aký obsah vytvárať ďalej. Preto ti teraz predstavím skvelé analytické nástroje na WordPress.
S čím môžeš začať
Hneď teraz si môžeš vo WordPresse kliknúť v menu na Nástenka a pozrieť si stručný prehľad predaja, návštevnosti alebo SEO. Ak chceš vidieť konkrétnejšie dáta, budeš potrebovať Google Analytics.
Google Analytics
Tento analytický nástroj zbiera detailné dáta o čase na stránke, veku a polohe návštevníkov, zariadení, z ktorých sa na stránku dostali, odkiaľ sa na stránku preklikli a podobne. Informácie sú anonymné a ukladajú sa pomocou súborov cookies. Ak sa pýtaš, ako si stránku prepojiť s Google Analytics, určite si pozri článok Ako nasadiť Google Analytics na WordPress.
Čo si v Google Analytics pozerať
- Publikum – Prehľad – koľkokrát bola tvoja webstránka zobrazená, koľko ľudí prišlo prvýkrát a koľko času v priemere na nej strávili.
- Publikum – Demografické údaje – Prehľad – ukáže ti vek a pohlavie návštevníkov stránky.
- Publikum – Geografické údaje – Oblasť – Primárna dimenzia: Mesto – môžeš zistiť, z akého mesta pochádzajú tvoji návštevníci.
- Akvizícia – Všetka návštevnosť – Kanály – v stĺpci Default Channel Grouping klikni na Organic Search – Primárna dimenzia: Vstupná stránka – ukáže, cez ktoré stránky sa v Google návštevníci preklikni na tvoju webstránku.
- Akvizícia – Všetka návštevnosť – Zdroj/médium – zistíš, či návštevníci webstránky prichádzajú z Facebooku, Googlu, reklamy a pod.

Facebook Pixel
Ak používaš na promovanie svojich článkov reklamy na Facebooku, určite si nastav Facebook Pixel. Rovnako ako pri Analyticse budeš musieť vložiť na webstránku kód, ktorý ti Facebook vygeneruje. Potom budeš môcť cieliť reklamy oveľa konkrétnejšie, napríklad na návštevníkov svojej webstránky.

Google Search Console
Tento nástroj sa hodí hlavne nadšencom SEO. Vďaka nemu presne uvidíš, ktoré stránky Google indexuje, ako sa vyvíja priemerná pozícia vo výsledkoch vyhľadávania a môžeš tu spravovať aj sitemapu. Prepojenie s Google Search Console sa dá urobiť zase cez kód, ale aj cez Google Analytics.

Hotjar
Tento skvelý analytický nástroj ti dokáže ukázať to, čo ostatné spomenuté nedokážu. Nahrá ti videá, ktoré zobrazujú, ako sa ľudia pohybujú myšou na tvojej stránke a vytvorí ti aj heatmapu. Uvidíš, ktorá časť na stránke ľudí najviac zaujíma, ako sa na stránke pohybujú a vďaka tomu môžeš prispôsobiť rozloženie stránky alebo opraviť chyby.
Google Tag Manager
Ako vidíš, analytické nástroje sa s webstránkou prepájajú vložením kódu. Aby nebolo treba vkladať stále ďalšie kódy, Google prišiel s nástrojom Google Tag Manager. Ten síce bude potrebovať jeden kód vložiť, ale potom budeš môcť všetky ostatné kódy, ktoré sa občas, vyskytnú vkladať práve do neho, čo ti uľahčí robotu.
Google Data Studio
Už je jasné, že existuje veľa údajov, ktoré si môžeš na stránke sledovať. Data Studio ti mnohé z nich spojí do jedného prehľadu. Môžeš mu dať dizajn podľa vlastného vkusu a každý mesiac si prehľadne pozerať len to, čo ťa zaujíma, a porovnávať údaje s predchádzajúcim mesiacom či rokom. Napríklad môj prehľad vyzerá takto.

Zhrnutie
- Analytické nástroje ti ukážu dôležité dáta, ktoré potrebuješ pri tvorbe obsahu alebo vyhodnocovaní reklám.
- Najpraktickejší je Google Analytics, Facebook Pixel, Google Search Console a Hotjar.
- Všetky nástroje sa prepájajú so stránkou vložením kódu.
- Vkladanie kódov ti uľahčí nástroj Google Tag Manager.
- Dáta zo všetkých analytických nástrojov si môžeš importovať do Google Data Studio.