1-677-124-44227 info@your business.com 184 Main Collins Street West V. 8007

FOLLOW US ON INSTAGRAM

Ako zvýšiť návštevnosť blogu SEO optimalizáciou

Ako zvýšiť návštevnosť blogu pomocou SEO

Prečítaj si, ako zvýšiť návštevnosť blogu pomocou SEO a získať viac čitateľov. Dozvieš sa, ako optimalizovať svoje články pomocou 5 krokov.
SEO = Search Engine Optimization – Úpravy na stránke, ktoré robíme aby mala stránka viac návštevníkov z vyhľadávača (napr. Google).

Kľúčové slová = zdroj návštevnosti blogu

Predtým, než článok alebo stránku zverejníš, musíš si zistiť svoje kľúčové slovo. Kľúčové slovo je slovo, ktoré ľudia zadajú do Google vtedy, keď niečo hľadajú. Ty chceš, aby im Google ponúkol aj tvoj článok. Ak píšeš recept na bublaninu, tvoje kľúčové slovo môže byť napríklad bublanina, čerešňová bublanina, recept na bublaninu, ako urobiť bezlepkovú bublaninu a podobne. Čím konkrétnejší výraz, tým lepšie.

Ako nájsť kľúčové slová

Zamysli sa, o čom je tvoj článok a ako by ho ľudia mohli vyhľadávať. Potom si napíš návrhy kľúčových slov, aké som napísala ja na bublaninu o odsek vyššie. Otvor si stránku Neilpatel – napíš jedno kľúčové slovo, vyber slovenčinu a klikni na search. Neilpatel tool ti ukáže, či je kľúčové slovo vyhľadávané, plus aj nápady na ďalšie kľúčové slová. Dobré kľúčové slovo je také, ktoré je často vyhľadávané a zároveň čo najlepšie vystihuje obsah tvojho článku.

Analýza kľúčových slov cez Neilpatel

Názov článku

Keď máš určené kľúčové slovo, prirodzene ho použi v názve článku. Tento názov by mal byť aj súčasťou URL adresy. Keď už o nej hovoríme, skontroluj si, či sa v URL tvojich článkov zobrazuje názov článku a nie nejaké náhodné čísla alebo znaky. Vo WordPresse si vytváranie URL nastavíš v časti Nastavenia – Trvalé odkazy – Názov článku. Kľúčové slovo ale nie je jediná vec, ktorá by v nadpise mala byť. Vlastne, nadpis by mal mať určitú dĺžku (okolo 55 znakov), aby sa zobrazoval celý a nebol ani príliš krátky. Môže obsahovať aj názov blogu, napríklad za pomlčkou. Či sa bude tvoj názov zobrazovať celý si môžeš overiť cez stránku Spotibo.

Screenshot nastavenia trvalých odkazov vo WordPress

Nadpisy

Nadpisy rozdeľujú články na menšie časti. Vďaka nim sa text ľahšie číta a čitateľ po prečítaní nadpisu hneď vie, o čom bude nasledujúci text. Kľúčové slovo patrí do hlavného nadpisu H1. Nadpisy na stránkach by mali byť zoradené. Nadpis H1 je prvý nadpis v článku a mal by byť len jeden. Za ním nasledujú nadpisy H2 a tie môžu obsahovať podnadpisy H3.

Obrázky

Obrázky dopĺňajú článok a ako určite vieš, aj obrázky sa dajú vyhľadať v Googli, a teda môžu pomôcť propagovať tvoj článok. Kľúčové slovo by malo byť v názve obrázku a tiež v alt popise. Tento popis sa zobrazí, ak sa náhodou stránka zle načíta. Tiež ho prečítajú pomocné nástroje, ktoré používajú ľudia so zhoršeným videním, aby vedeli, čo je na obrázku.

Odkazy

Internet je veľkou sieťou webstránok, ktoré na seba navzájom odkazujú. Ak na tvoj článok odkazuje veľa iných webstránok, je to signál pre Google, že sú tvoje články dobré a bude ich ľuďom viac odporúčať. Ak sa to hodí, skús v článku odkázať na niektorý z predchádzajúcich článkov alebo pridať odkaz tam, kde by to tvojim čitateľom mohlo pomôcť.

Text článku

Je prirodzené, že ak kľúčové slovo najlepšie vystihuje obsah článku, tak v ňom bude niekoľkokrát použité. Netreba to ale preháňať. Ak začneš SEO robiť príliš nasilu, budú tvoje články neprirodzené i ťažko čitateľné, a to je opak toho, o čo nám ide. Daj si záležať, aby bolo kľúčové slovo aspoň jedenkrát v každej A4 textu. Čím je tvoj článok dlhší, tým viackrát teda použiješ kľúčové slovo.

Ako zistiť či sa návštevnosť blogu zvýšila

Cieľom SEO optimalizácie je zvýšiť návštevnosť blogových článkov z vyhľadávania. Či tvoje aktivity fungovali, si môžeš overiť v Google Analytics (nástroj na sledovanie aktivít na webstránke). V časti Akvizícia – Všetka návštevnosť – Kanály klikni na Organic Search a ako primárnu dimenziu zvoľ vstupné stránky. Vstupné stránky sú stránky, cez ktoré sa ľudia dostali na tvoj web. Ak má niektorý z článkov nízku návštevnosť (stĺpec Používatelia alebo Relácie) môže to byť znakom, že článok nemá dobre urobené SEO.

Ako často SEO kontrolovať

Vstupné stránky si takto môžeš kontrolovať každý mesiac a vyhodnocovať, či niektorá z najlepších vstupných stránok nezačína prinášať menej návštev a netreba ju aktualizovať. Môžeš tiež vyhodnocovať dobu, ktorú ľudia strávia čítaním článku (stĺpec Priemerné trvanie relácie). Ak ľudia začínajú odchádzať zo stránky veľmi skoro, môže ti to naznačiť, že článok nie je o tom, čo podľa nadpisu očakávali, a bolo by dobré text upraviť.

WordPress nástroje na SEO

Ak je tvoja webstránka vytvorená cez WordPress, najlepšie, čo môžeš na zvýšenie návštevnosti pomocou SEO urobiť, je, že si stiahneš plugin Yoast SEO. Plugin ti bude presne hovoriť, čo musíš pre dobré SEO pridať do článku. Ani on ale nie je dokonalý, nepozná slovenské skloňovanie a mohol by ťa teda nahovoriť na zaplavenie článku kľúčovými slovami.
Z pohľadu SEO optimalizácie je dôležitá aj rýchlosť načítania webstránky, ako sa zobrazí na mobile a ďalšie veci. Preto ak môžeš, vyberaj si tému webstránky, ktorá je z pohľadu SEO dobre urobená.

Zhrnutie

  1. zisti, aká je téma článku,
  2. cez Neilpatel nájdi k téme najvýstížnejšie kľúčové slovo,
  3. kľúčové slovo pridaj do: názov článku, URL adresy, nadpisu H1, názvu obrázka, alt popisu obrázka a textu článku,
  4. pridaj odkazy na iné webstránky a vlastné články,
  5. sleduj výsledky v prehľade vstupné stránky v Google Analytics.